Gwarancja na części zamienne i akcesoria kupione w BMWstore.pl
Gwarancja obejmuje wszystkie oryginalne części zamienne i akcesoria BMW AG i wynosi 24 miesiące. Dotyczy to zarówno części zamontowanych w serwisach BMW jak i zakupionych przez Internet.
Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Proces przyjmowania reklamacji na części jest identyczny jak na kompletny samochód w trakcie gwarancji podstawowej. Uszkodzona część musi być zamontowana w samochodzie. Sprawdzeniu podlega nie tylko przyczyna i sam fakt wystąpienia usterki części ale szczególnie dla części kupionej prze internet, prawidłowość montażu części. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości reklamacja zostaje oddalona. Dokumentem uprawniającym do złożenia reklamacji jest paragon lub faktura zakupu części u Dealera BMW lub w firmie 4 poziomu na oryginalną część BMW. W wypadkach wątpliwych należy skontaktować się z wystawcą faktury w celu weryfikacji źródła pochodzenia części. Zaleca się by zakłady 4 poziomu umieszczały numer telefonu na paragonie lub fakturze a Dealerzy przekazywali warunki oraz karty gwarancyjne wraz z częściami do odbiorców 4 poziomu.
Reasumując, reklamacje na części zamienne nie są rozpatrywane w sklepie "przy ladzie". Są wyłącznie rozpatrywane w serwisie a część jest zamontowana w samochodzie. W wypadku uznania reklamacji w ramach gwarancji przejmowany jest również koszt robocizny.
Warunki gwarancji udzielane na oryginalne części BMW są dostępne w punktach sprzedaży części
Karta gwarancyjna
Karta gwarancyjna jest dostępna tutaj.
Zakres i okres gwarancji na oryginalne części i akcesoria BMW
Gwarancja jest udzielona na okres 24 miesięcy od daty zakupu części w punktach sprzedaży lub jej montażu w zakładzie ,który zakupił część u Dealera BMW Polska.
Warunkiem respektowania gwarancji jest przedstawienie Karty Gwarancyjnej i paragonu lub faktury z datą sprzedaży na części numerowane (silnik, skrzynia biegów, przekładnia główna, pompa paliwa wysokiego ciśnienia, turbina, przekładnia kierownicza) oraz paragonu lub faktury z datą sprzedaży na pozostałe części.
Gwarancja na oryginalne części i akcesoria nie ma zastosowania w przypadku jeśli wykryte wady powstały z innych przyczyn niż tkwiące w rzeczy samej.
Upoważnieni do rozpatrzenia reklamacji w ramach gwarancji na części są wyłącznie Dealerzy BMW Polska, których lista znajduje się na stronie internetowej www.bmw.pl Reklamowana część musi być zamontowana w samochodzie. Sprawdzeniu podlega przyczyna wystąpienia usterki części i prawidłowość jej montażu zgodnego z technologią producenta. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości nie związanych z wadą części reklamacja zostaje oddalona.
Gwarancja na zespoły elektroniczne (sterowniki elektroniczne, elementy elektronicznego zabezpieczenia pojazdu, elementy sytemu bezpieczeństwa biernego) oraz części kodowane może być rozpatrywana wyłącznie gdy były one montowane u Dealerów BMW Polska.
Naprawy gwarancyjne wykonywane przez Dealerów BMW Polska przy użyciu oryginalnych części BMW zgodnie z zalecaną przez producenta technologią.
W wypadku uznania reklamacji Dealer BMW Polska dokonuje wymiany części bezpłatnie. Żądanie dokonania naprawy powinno nastąpić niezwłocznie po stwierdzeniu wady, jednak nie później niż w terminie 14 dni od jej stwierdzenia.
Gwarancja nie obejmuje
Normalnego zużycia eksploatacyjnego.
Uszkodzeń powstałych na skutek niedochowania należytej staranności podczas użytkowania pojazdu , niewłaściwej i niezgodnej z Instrukcją Obsługi eksploatacji pojazdu, oraz wypadków losowych (kolizje drogowe, pożar, kradzież, włamanie itp.).
Kosztów standardowej obsługi i czynności regulacyjnych wykonywanych zgodnie z Systemem Przeglądów Technicznych producenta pojazdów jak również kosztów materiałów eksploatacyjnych.
Utrata gwarancji
Niewykonanie przeglądów i czynności obsługowych zgodnie z Systemem Przeglądów Technicznych producenta pojazdu lub nie potwierdzenie tychże w Książce Serwisowej , na paragonie lub fakturze zakupu lub w Karcie Gwarancyjnej powoduje utratę gwarancji na zamontowaną część lub zespół. Dotyczy to części i zespołów , których kontrolę przewiduje System Przeglądów Technicznych pojazdu.
Reklamacje
Jak złożyć reklamację
Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:
- pisemnie na adres: SIKORA -.AC.- SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Warszawska 56, 43-300 Bielsko-Biała;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@BMWstore.pl
Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: SIKORA -.AC.- SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Warszawska 56, 43-300 Bielsko-Biała.
Co napisać w reklamacji
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
- żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
- ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;
- umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022 r., czy od 2023 r.):
Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad. |
Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży. |
Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży. |